TOP

Zasady zdrowego snu

Sen jest podstawową potrzebą fizjologiczną każdego człowieka. To właśnie podczas nocnego wypoczynku regeneruje się nasz umysł i ciało, powstają nowe połączenia między komórkami nerwowymi, utrwalają się informacje, rozluźniają się mięśnie, redukuje poziom stresu… Jakich zasad należy przestrzegać, aby każda noc była dla nas źródłem wartościowego odpoczynku? Sprawdź!

Bieganie przed spaniem? Niekoniecznie!

Intensywny wysiłek fizyczny podnosi ciśnienie krwi i temperaturę ciała. Wizyta na siłowni lub jogging przed spaniem może skutecznie uniemożliwić wyciszenie i zaśnięcie.

Aranżacja sypialni

W pomieszczeniu, w którym śpimy, powinna panować spokojna atmosfera. Unikaj krzykliwych kolorów, ostrego światła i mocnych wzorów. Dużo lepiej sprawdzi się jasna, pastelowa paleta, stonowana kompozycja i lampa świecąca delikatnym, naturalnym światłem.

Temperatura

Według ekspertów, w sypialni powinna panować temperatura 15 – 20°C. Ponadto, warto wyrobić w sobie nawyk wietrzenia sypialni przed snem lub spania przy otwartym oknie (o ile aura na to pozwala).

Kontroluj posiłki

Chyba każdy wie, że położenie się do łóżka bezpośrednio po obfitej kolacji nie jest dobrym pomysłem. Co ciekawe, zasypianie z pustym żołądkiem również może zaburzać sen. Optymalnym rozwiązaniem jest jedzenie ostatniego posiłku około 2-3 godzin przed snem.

Materac lateksowy dla alergika

Źródłem kłopotów ze snem może być również źle dobrany materac. Być może nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale rozgrzane łóżko i ciepła pościel to idealne  środowisko dla bakterii i roztoczy, które niepostrzeżenie mnożą się w zakamarkach łóżkach. Dla każdego alergika ulgą może okazać się wymiana zwykłego materaca na model wykonany z lateksu. Materac lateksowy zbudowany jest z antyalergicznych materiałów oraz wyróżnia się kanalikową budową, która zapewnia optymalną cyrkulację powietrza. W takich warunkach szkodliwe alergeny nie mają prawa przetrwać!

Categories Dom i Wnętrze
technorattan meble producent pokrowiec na grill gazowy grille węglowe